Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

1. Pro jaké děti a speciální potřeby se programy hodí?

Z našich zkušeností a kontaktů přirozeně vyplynulo, že mnoho dětí, které se programů účastní, mají lehké, středně težké a někdy i tězké mentální či kombinované postižení. Věnujeme se také dětem s poruchami autistického spektra. Diagnózy jsou pro nás ale sekundární informací, prvně se totiž díváme na speciální potřeby a na základě nich volíme vhodný přístup.

2. Má smysl se hlásit, když už je plno?

Rozhodně! Zařadím vás na seznam náhradníků, na které se může dostat při absenci přihlášeného dítěte a zároveň jsme otevření v případě velkého zájmu náhradníků vypsat další možnosti a termíny.

3. Zdravotní a jiné obtíže…

Často nám od vás chodí zprávy o tom, zda je možné přihlásit dítě, které má takové či oné zdravotní potíže. Také se pak podivujete, že nám spousta věcí přijde skloubitelná s našimi aktivitami. Je to díky dlouholetým a bohatým zkušenostem, protože jsme prošli s dětmi opravdu mnohým. Kvůli tomu nám věci jako třeba epilepsie nebo péče s plenkami nevadí. Počítáme s tím, známe to a jsme na to připraveni.

4. Lektorné? O co jde a proč to tvoří cenu?

Jde o finanční odměnu pro kvalifikované a odborné lektory a lektorky, kteří jednotlivé aktivity pečlivě připravují s ohledem na speciální potřeby jednotlivců i dynamiku skupiny. Komunikují s lokacemi a rodinami. Zodpovídají také za bezpečný chod akce a zpětně ji reflektují. Oslovují asistenty a asistentky a metodicky je připravují i vedou v průběhu. Nakupují a tvoří pomůcky a finančně aktivitu spravují. V neposlední řadě se věnují propagaci, aby program byl uskutečnitelný vzhledem k počtu přihlášených.

5. Výše ceny…

Co ji tvoří? Z části také asistentská práce. Sehnat a udržet si kvalifikovaného a zkušeného asistenta/asistentku je dnes zázrak. Jde totiž o velmi psychicky i fyzicky náročnou profesi. Často s velkou zodpovědností i ohrožením osobní bezpečnosti. To vše je třeba reflektovat ve finanční odměně a motivovat tak lidi na této pozici zůstávat.